Monday, 14 April 2014

pertemuan pertama










Suasana 5 Hebat sudah menjadi sunyi sepi. Kelihatan beberapa orang sudah merebahkan kepala mereka di atas meja sambil melayari mimpi indah. Ada juga yang masih tekun mendengar penerangan Cikgu Adam sambil menyalin nota. Tapi tiga sekawan yang menjadi penghuni setia tiga tempat duduk di belakang sejak tingkatan 1 sudah berada di alam masing-masing. Gadis yang duduk di sebelah tingkap sudah berapa kali menguap bahkan sudah berapa kali terlelap. Yang berada di mindanya saat itu hanya bunyi loceng sekolah. Gadis yang duduk di tengah masih tekun mendengar penerangan walaupun matanya sudah terasa berat. Sabarlah mata, lagi sepuluh minit!! Gadis yang duduk di hujung sekali sudah tertidur beberapa kali bahkan dia asyik mengangguk tanda faham meskipun tiada sebarang pertanyaan dari Cikgu Adam.
                Cikgu Adam yang berada di hadapan hanya mampu mengeleng apabila melihat gelagat pelajar-pelajarnya. Hubungan mereka sangat rapat kerana kebanyakan daripada mereka telah menjadi pelajarnya sejak tingkatan 1. “ Aril! Affiq! Syafiq! Alif! Bangun!! Korang fikir meja tue bantal ke??” jerit Cikgu Adam mengejutkan beberapa pelajar lelaki yang sedang nyenyak tidur. “ Tisya! Nabeyl! Bangun!” 2 orang pelajar perempuan yang duduk di belakang masih tiada reaction. Mata mereka masih tertutup rapat. “ Nurul Fatihah! Kejutkan kawan-kawan kau tue. Cikgu takut mati pula,” kata-kata Cikgu Adam mengundang tawa semua orang. Pelajar yang berada di tengah dan bernama Nurul Fatihah terus menampar bahu 2 orang kawannya yang berada di sebelah kiri dan kanannya. Pelajar yang bernama Tisya dan Nabeyl terus menjerit kesakitan. Tapi mereka berdua terus tersengih apabila melihat semua orang memandang mereka. “ Cikgu ingat malam nie kitaorang kena pi kenduri arwah tadi,” meskipun Cikgu Adam kelihatan marah tapi semua pelajar 5 Hebat masih boleh ketawa
                “ Cikgu tengah marah nie bukannya tengah buat lawak bodoh! Kenapa korang boleh ketawa??” marah Cikgu Adam. “ Muka cikgu lawaklah,” balas Muhd Affiq sambil ketawa. Wajah marah Cikgu Adam terus berubah. “ Semua orang kata macam tue. Mungkin cikgu patut berhenti jadi cikgu then join Bintang Mencari Bintang,” Cikgu Adam tak pernah berhenti menghiburkan pelajarnya. Oleh kerana itu, dia sangat rapat dengan pelajarnya terutama pelajar 5 Hebat. Dia sering menjadi tempat luahan mereka dan teman mereka bergurau senda. Pelajar 5 Hebat ketawa besar apabila mendengar kata-kata Cikgu Adam. Belum sempat Cikgu Adam bercakap merepek untuk masa yang lebih panjang, loceng sekolah sudah kedengaran. “ Yeay!!” jerit Tisya tanpa sedar. Saat semua mata memandangnya, dia terus sembunyi di belakang Teah kerana malu. “ Tak payah nak sembunyi, Nur Alia Natisya! Kau ingat kau tue kurus sangat ka nak sembunyi di belakang orang yang saiz lidi?” sindir Cikgu Adam. “ Cikgu tak payahlah kutuk saya. Saya tahulah saya nie tak berapa nak kurus tapi berat saya tak sampai 50 lagilah,” balas Tisya. Hatinya sangat tercabar apabila orang menegurnya tentang berat. “ Mungkin kau kena tukar mesin penimbang tue. Something is wrong!” balas Cikgu Adam dengan sengaja membuat muka serius. Semua pelajar 5 Hebat tahu bahawa Cikgu Adam sangat suka menyakat Tisya. Mungkin kerana dia telah mengenali Tisya sejak Tisya kecil lagi.
                “ Cikgu, I know all of your secret. Don’t make me reveal it!” ugutan yang sama diberikan sekiranya Tisya sudah ketandusan idea untuk membalas kata-kata Cikgu Adam. “ Okey, memandangkan loceng dah berbunyi korang boleh balik. Hari ini, cikgu sangat bermurah hati dengan tidak menghadiahkan korang hadiah sempena cuti seminggu nie. But just read book for your exam!” balas Cikgu Adam apabila mendengar kata-kata Tisya. Tisya tersenyum gembira kerana dia tahu Cikgu Adam pasti akan bersikap begitu kerana takut segala rahsianya akan terbongkar. Affiq sudah menunjukkan tanda bagus kepada Tisya. Cikgu Adam sudah melangkah keluar tapi dia menoleh kembali. “ Sebelum cikgu lupa, semua pelajar 5 Hebat perlu dapat 90 ke atas untuk exam yang akan datang. Sekiranya gagal, korang tahulah apa yang cikgu akan hadiahkan pada korang. And you, Nur Alia Natisya! Stop talking about my secret because I can reveal all of your secret too,” sengih Cikgu Adam. Tisya sudah masam mukanya. Beberapa pelajar sudah merasa seram dengan kata-kata Cikgu Adam. Ada yang sudah membayangkan denda yang selalu Cikgu Adam berikan iaitu menari di tapak perhimpunan aka di hadapan beribu warga sekolah. Aduhai, malu siot!
***
                Tiga sekawan sudah melepak di tempat biasa. Nabeyl dan Teah hanya ketawa apabila melihat muka masam Tisya. Marahnya pada Cikgu Adam masih belum hilang. Teah dan Nabeyl tahu bahawa Cikgu Adam merupakan jiran Tisya dan sudah dianggap sebagai abang oleh Tisya. “ Tisya, janganlah marah-marah! Nanti tak comel!” pujuk Nabeyl sambil menunjukkan wajah comelnya.” Haahlah, Tisya. You look like a monster when you’re mad,” ujar Teah pula. Belum sempat Tisya membalas, Mira salah satu rakan sekelas mereka datang berlari kepada mereka. “ Wei korang, Infinite ada dekat tempat kelahiran kita sekarang nie!!” jeritnya. Automatik mereka berdiri. “ Serius??” tanya mereka bertiga. “ Ya, aku baru baca dekat satu blog,” jawab Mira. Lupa pula nak bercerita. Mereka berempat memang sangat meminati Infinite. Tisya yang menyebarkan virus itu. Pada permulaannya, Tisya sangat meminati Ft. Island ataupun untuk lebih detail, meminati Choi Minhwan tapi entah bagaimana dan bila, dia tiba-tiba terjatuh cinta kepada Infinite. Teah pula sangat meminati Super Junior, the biggest male group in korea dan merupakan ELF yang sangat tegar tapi apabila berkawan dengan Tisya, dia terus terminat Infinite. Walaupun begitu, Suju tak pernah dilupakan, tetap di tangga pertama. Dalam kes Mira dan Nabeyl pula, terlalu payah untuk diungkapkan. Bagaimana dan bila dorang minat Infinite pun sukar untuk dijelaskan. Mungkin semuanya kerana Tisya? Kalau betul, Infinite sememangnya harus memberikan Tisya hadiah kerana telah menaikkan angka Inspirit.
                “ Tak sabarnya aku nak jumpa Myungsoo,” ujar Teah sambil tersenyum. Tisya sudah memandang Teah dengan pandangan yang tajam. “ Yah~ Myungie oppa is mine! Jangan kacau! Kau kan dah ada Hoya oppa? Or should I say Siwon oppa?” kata Tisya. “ Yah~ now we talk about Infinite! Okeylah, Hoya pun bolehlah!” balas Teah. Mira pula memberi pandangan yang tajam kepada Teah. “ Yah~ He is mine!” marah Mira. “ Mine!!” Teah tak mahu mengalah. “ Mine!!” balas Mira pula. Tisya dan Nabeyl sudah pening kepala melihat gelagat kanak-kanak ribena ini. “ Berebutlah korang asalkan jangan ganggu Myungie aku,” ujar Tisya pula. “ Hahaha..nasib baik, Jongie aku tak ada siapa pun yang nak,” ujar Nabeyl. “ Kitaorang memang tak nak lemon candy kau tue!!” jawab Mira dan Teah serentak sebelum sambung berebutkan Hoya kembali. “ Nabeyl, I think we need to go. Kalau kita duduk dekat sini juga, lama-lama kita pun boleh jadi macam dorang,” kata Tisya sebelum menarik tangan Nabeyl untuk meninggalkan Mira dan Teah. Jadi tiada siapa pun yang tahu siapakah pemenang dalam perebutan itu. Tapi Tisya dan Nabeyl berani lompat longkang, tiada siapa yang berjaya!
***
                “ Yeay!! Selama berbulan aku ikat perut, akhirnya aku dapat juga beli teddy bear sebesar aku nie,” ujar Tisya sambil memeluk teddybear yang setingginya. Ketika dia berjalan, tiba-tiba dia terdengar tapak kaki orang berlari. Oleh kerana teddybear itu lebih besar darinya, dia tidak dapat melihat siapa yang berlari. Orang yang berlari itu terus melanggarnya dan perkara yang paling malang ialah teddybear yang baru dibeli oleh Tisya dalam masa sepuluh minit sudah mati lemas di dalam longkang yang sedalam beberapa meter. Yang Tisya pasti sekiranya dia jatuh ke dalam longkang itu, confirm tiada siapa yang akan nampaknya. Mata Tisya sudah bergenang. RM 200 sudah melayang begitu sahaja, segala kepenatan dia menahan kelaparan berakhir begitu sahaja. Tisya terus menoleh kea rah lelaki yang telah melanggarnya tapi sebelum sempat Tisya membuka mulut untuk memarahi lelaki itu, lelaki itu sudah mencapai tangannya dan menarik tangannya untuk berlari. Tidak lama kemudian Tisya dapat melihat beberapa perempuan sedang mengejar mereka. “ Dasar playboy. Sebanyak tue kau date? Aigoo~really bad guy! Tapi pe kes aku terlibat juga?” bisik hati Tisya. “ Don’t look back! Just run!” ujar lelaki itu. Tisya terdiam. Suara tue macam pernah dengar! Yang pasti sekarang, kaki Tisya sudah hilang kekuatan untuk terus berlari. “ Run for your life!” Tisya mendengar kata-kata lelaki itu dan terus berlari.
***
                Teah jalan melalui sebuah studio yang berada di tepi mall yang dia telah berjanji akan berjumpa dengan Tisya dan Nabeyl. Ketika dia melalui studio itu, dia terdengar bunyi muzik yang sangat kuat. Teah dengan rasa ingin tahu, terus cuba melihat melalui tingkap. Dia dapat melihat seorang lelaki sedang menari. Entah mengapa, dia terasa sesuatu saat melihat lelaki itu. Tiba-tiba, telefonnya berbunyi. Teah terus menjarakkan diri dari studio itu kerana takut lelaki misteri itu akan mendengar. Telefonnya dilihat. Budak Nabeyl nie call pada masa yang tak tepat. “ Hello, kenapa?” tanya Teah dengan agak kasar. “ Teah, aku mungkin lambat sikit nanti. Aku ada hal yang nak diselesaikan,” kata Nabeyl. “ Yah~ siapa benarkan kau pergi?? Maskot lembu nie mmang mati aku kerjakan nanti.. Yah~ bayar balik duit aiskrim aku!!” Teah dapat dengar jeritan Nabeyl dalam telefon sebelum talian dimatikan. Teah tertanya-tanya seorang diri. Apa masalah minah tue?
                Teah teringatkan lelaki yang sedang menari itu. Dia menghampiri studio itu kembali, lelaki misteri itu masih menari dengan semangatnya tanpa menyedari bahawa dia sedang diperhatikan oleh seorang gadis yang bernama Nurul Fatihah. Teah terus beranikan diri untuk memasuki studio itu. Dengan perlahan, dia membuka pintu studio itu. Dia dapat melihat lelaki misteri itu dengan lebih dekat. Tapi dia hanya dapat melihat belakang badan lelaki itu. Teah terus merenung lelaki itu tanpa menyedari masa telah berlalu pergi dengan begitu cepat. Tiba-tiba, dia terdengar suara orang di luar studio itu. “ Siapa pula yang guna studio nie tanpa izin?” dari suara yang didengar, Teah yakin bahawa itu adalah pengawal keselamatan. Belum sempat otak berfikir cara untuk menyembunyikan diri, dia merasa ada seseorang telah menariknya ke dalam sebuah bilik yang terdapat pelbagai barang ataupun dalam bahasa saintifik bilik stor. Oleh kerana bilik itu agak sempit, dia dapat merasakan dirinya bagaikan dipeluk oleh lelaki itu. “ Just be like this for a minute!” ujar lelaki itu. Pipi Teah sudah merah-kemerahan, dia tidak mampu mengangkat wajahnya, dia hanya mampu menundukkan kepalanya.
***
                Nabeyl sengaja melalui taman bunga dalam perjalanannya untuk menemui Teah dan Tisya kerana dia sangat suka suasana di taman itu. Ketika dia sedang seronok menikmati pemandangan, dia dapat melihat maskot lembu sedang duduk berehat di atas bangku. Ada beberapa budak sedang mengganggu maskot itu. Nabeyl hanya ketawa. Nabeyl terus berjalan tanpa sebarang kata. Dari jauh, Nabeyl dapat melihat ada orang sedang menjual aiskrim. Nabeyl terus berlari kea rah penjual aiskrim itu. Dia memang akan bersikap begitu sekiranya melihat aiskrim. “ Pakcik, aiskrim coklat satu!” ujar Nabeyl sambil tersenyum. Tak lama kemudian, aiskrim yang dipesan oleh Nabeyl sudah siap. Nabeyl tersenyum. Dia berjalan untuk pergi duduk di bangku yang tidak jauh dari penjual aiskrim itu.
                Belum sempat aiskrim itu singgah di mulutnya, aiskrim itu sudah jatuh di atas tanah. Nabeyl bagaikan mahu menangis berguling pada saat itu. Yang lagi malang, duitnya sudah tiada. Niatnya, dia ingin mengeluarkan duitnya di mesin atm apabila sampai di mall nanti. Nabeyl melihat siapa yang melanggarnya sehingga dia harus kehilangan baby aiskrimnya. Yah~ Nur Nabila, kau memperbesarkan sesuatu yang kecil! “ Kau...kau bayar balik duit aku!” marah Nabeyl kepada maskot lembu yang sedang berusaha untuk bangun setelah jatuh akibat melanggar Nabeyl. Nabeyl terus menariknya untuk duduk di bangku yang berada tidak jauh dari mereka. “ Kau bayar balik duit aku! Kau ingat kau boleh lari selepas buat salahkah?” marah Nabeyl. Tapi maskot lembu itu hanya diam tanpa sebarang kata. Bisu ke? Nabeyl tertanya-tanya. Nabeyl terus mengambil handphone dan menelefon Teah untuk memberitahunya bahawa dia akan lambat sikit. Sedang dia bercakap dengan Teah, maskot lembu itu berusaha untuk melarikan diri.
                “ Yah~ siapa benarkan kau pergi?? Maskot lembu nie mmang mati aku kerjakan nanti.. Yah~ bayar balik duit aiskrim aku!!” jerit Nabeyl sebelum mematikan telefon. Maskot itu terus berlari tanpa mempedulikan Nabeyl. Nabeyl dapat merasakan sesuatu, dia dapat merasakan bahawa maskot itu tidak cuba melarikan diri daripadanya tapi dari orang lain. Nabeyl menoleh ke belakang, dia dapat melihat beberapa orang sedang mengejar mereka. Maskot tue cuba lari dari dorang ka? Nabeyl berhenti berlari tapi dia terkejut apabila maskot itu menarik tangannya untuk turut berlari. “ Yah~ aku taknak terlibat dalam masalah kau” jerit Nabeyl. “Run!!!” hanya itu yang dikatakan oleh maskot itu.
***
                Tisya sudah kepenatan kerana berlari. Mereka bersembunyi di belakang sebuah bangunan yang agak usang. Tangan Tisya masih digenggam erat oleh lelaki yang bertopi itu. Tisya cuba menarik tangannya namun genggaman lelaki begitu kuat. “ Can you let go of my hand?” ujar Tisya. Lelaki itu baru menyedari bahawa dia masih menggenggam tangan Tisya. “ Sorry!” ujar lelaki itu dan melepaskan tangan Tisya. “ You’re not Malaysian?” tanya Tisya apabila dia menyedari bahawa lelaki itu tidak bercakap dalam bahasa Melayu. Lelaki itu hanya menggangguk. Tisya cuba untuk melihat wajah lelaki itu namun ketinggian lelaki itu menghalangnya untuk melihat wajah lelaki misteri itu. “ Can I know who are you? You look familiar to me,” ujar Tisya sambil cuba melihat wajah lelaki itu. Lelaki itu bagaikan mahu mengelak daripada mendedahkan identity sebenarnya.
                Ketika Tisya sedang sedaya upaya untuk mengetahui identity lelaki itu, kedengaran suara orang. Tisya sangat yakin bahawa itu adalah suara orang yang mengejar mereka tadi. “ Apa yang telah lelaki ini lakukan sehingga mereka nekad mengejarnya sebegitu?” Tisya tertanya-tanya. Belum sempat Tisya bertanya untuk lebih lanjut, lelaki itu terus menarik Tisya untuk bersembunyi di sebalik tong sampah. Tanpa lelaki itu sedar, topinya telah jatuh ketika mereka tergesa-gesa untuk bersembunyi. Tisya terus melihat wajah lelaki itu. Matanya terbuka besar. Sulit mempercayai apa yang dilihatnya. “ Kim Myungsoo!!” Tisya hampir terjerit namun Myungsoo lebih cepat bertindak, dia terus menekup mulut Tisya. “ Jebal!! Shut up for me!”.
***
                Setelah beberapa minit, suara pengawal keselamatan di luar sudah tidak kedengaran. Teah menarik nafas lega, begitu juga dengan lelaki misteri itu. Teah terus cuba untuk membuka pintu tapi pintu itu tertutup rapat. “ Kunci? Macam mana nak keluar nie?” Teah semakin panik. Dia sudah terlompat-lompat, ketakutan sudah menguasai diri. Dia sudah membayangkan wajah keluarganya, Tisya, Nabeyl dan semua yang di kenalinya. Lelaki misteri yang memakai topeng mulut dan bertopi mula menghampiri Teah. “ What happen?” tanya lelaki itu. “ The door is locked,” jawab Teah apabila menyedari lelaki itu berbahasa inggeris, mungkin bukan warganegara Malaysia. Mata Teah sudah berair apabila melihat lelaki itu. Lelaki itu cuba mencari jalan untuk keluar dari bilik itu. Tiba-tiba dia ternampak satu tingkap. Dia terus mengambil batang mop dan memecahkan tingkap itu.
                Lelaki itu menarik tangan Teah dan menyuruhnya untuk lompat, namun ketinggian tingkap itu menyulitkan Teah untuk lompat. Akhirnya, lelaki itu mengangkat Teah untuk membantunya. Tak lama kemudian, kedua-duanya berjaya keluar dari bilik itu. Tanpa lelaki itu sedari, topeng mulutnya sudah tertanggal. “ Itu Hoyalah!!” Teah terdengar jeritan ramai orang. Dia juga mendengar mereka memanggil nama Hoya. “ Hoya? Mana Hoya?” Teah turut tercari-cari orang yang disebutkan itu. Teah menoleh ke belakang, dia melihat Hoya benar-benar berdiri di belakangnya. Wajah Hoya sudah berubah, dia kelihatan takut. Tanpa sebarang kata, dia terus berlari pergi meninggalkan Teah yang terkaku di situ. Teah masih tidak dapat mempercayai matanya. Ramai orang mengejar Hoya daripada belakang. Teah kembali ke alam nyata. “ Aku perlu tolong dia!” ujar Teah seorang diri. Dia terus menahan teksi.
                Hoya terus berlari tanpa menoleh ke belakang langsung. Penat! Keliru! Dia tidak tahu arah yang patut dituju. Dia sepatutnya mendengar kata Sunggyu hyung. Tiba-tiba, ada teksi berhenti di hadapannya. Pintu belakang dibuka. Wajah gadis yang sama, gadis yang berada di dalam bilik stor bersamanya tadi! “ Come in! Let me help you,” ujar gadis itu. “ I’m Teah, let me help you,” ujar Teah sekali lagi. Hoya memilih untuk mempercayai Teah, dia terus masuk ke dalam teksi. Teksi terus meluncur laju ke destinasi yang hanya diketahui oleh Teah.
***
                Nabeyl bersembunyi di belakang sebuah pokok. Orang yang mengejar mereka sudah tidak kelihatan. Nabeyl terus melabuhkan punggung di atas bangku yang berada di bawah pokok itu. Dia menarik nafas kepenatan. Maskot itu turut melabuhkan punggungnya di tepi Nabeyl. Nabeyl memandang maskot itu dengan perasaan yang marah. Kalau diikutkan hati, memang dah lama maskot tue dicincang hidup-hidup. Dahlah jatuhkan aiskrim kesayangan aku, then penyebab aku terpaksa berlari. “ Kau buat apa dekat dorang sehingga kau dikejar seteruk tue?” tanya Nabeyl dengan kasar. Tapi maskot itu tetap membisu. “ Kau nie bisu ke? Dahlar kau jatuhkan aiskrim aku, kau penyebab aku terpaksa berlari sedangkan seumur hidup aku, aku tak pernah berlari seteruk ini. Kau penyebab aku tak dapat jumpa kawan-kawan aku.....bla....bla......” Nabeyl teru bercakap tanpa menyedari maskot ditepinya tidak memahami sedikitpun kata-katanya. Nabeyl terus berleter sehinggalah maskot itu berbicara, “ Sorry! But I can’t understand everything that you say. I’m not Malaysian”. Nabeyl terus terdiam, automatik dia mengetuk kepalanya sendiri kerana kebodohan dirinya. “ Why you don’t tell me??” marah Nabeyl.
                “ Sorry!!” hanya itu yang dikatakan oleh maskot itu. Nabeyl melihat maskot itu dengan teliti. “ Dia nie lelaki ke perempuan? Tapi kalau perempuan, mesti dia takkan tarik tangan aku. Tapi suara dia macam perempuan. Dia tak panas ke pakai benda alah tue?” Nabeyl tertanya-tanya seorang diri. Nabeyl perlu bertanya agar semua pertanyaan yang bermain di mindanya dapat diselesaikan. “ Why they chase you? Did you do something wrong to them? Are you okey with that thing? Don’t feel hot?” tanya Nabeyl.  “ No!! I don’t do anything. Ofcourse, it really hot but I need to wear it..to protect my identity,” ujar maskot itu. “ Are you a man or woman?” tanya Nabeyl. “ Ofcourse, I’m a man,” balas lelaki itu. “ Protect yourself? Who are you? Son of a gangster?” Nabeyl sudah menjarakkan diri. Takut pula jikalau kata-katanya benar.
                “ I’m just a normal person,” balas lelaki itu dalam nada yang marah. “ If it true, open that thing now!” arah Nabeyl. “ Okey! But promise me that you will not scream or do something stupid!” kata-kata lelaki itu membuat Nabeyl terkejut plus pelik. Lelaki itu membuka maskot yang dipakai dan kelihatan wajahnya pada saat itu. Lelaki itu terus mengelap peluh yang ada pada wajahnya. Lelaki itu memandang Nabeyl pada saat itu. Wajah Nabeyl tidak berubah, masih sama seperti tadi. Lelaki itu tertanya-tanya adakah Nabeyl tidak mengenalinya. “ Do you know me?” tanya lelaki itu. Nabeyl hanya menggeleng. Wajah lelaki itu kelihatan begitu sedih. Tiba-tiba, mereka terdengar suara orang. Nabeyl dapat merasa bahawa itu adalah orang yang mengejar mereka. Nabeyl menoleh ke arah lelaki itu. “ I think you need to go before they will found you,” ujar Nabeyl. Lelaki terus berlalu pergi kerana dia juga takut mereka akan menemuinya.
                Dia menoleh kembali kepada Nabeyl apabila Nabeyl memanggilnya. “ Lee Sungjong! Maknae of Infinite. 3 September 1993! Loves lemon candy a lot!” ujar Nabeyl. Sungjong melihat Nabeyl. “ You know me?” tanya Sungjong. “ Just a stupid person will not know you!” Nabeyl tersenyum. Dia ingin saja melompat saat dia melihat wajah Sungjong tadi. Hanya Tuhan yang tahu betapa gembiranya dia pada saat itu namun dia harus menyembunyikannya agar tiada siapa tahu bahawa Sungjong ada bersamanya. Something bad will happen if they know. Sungjong tersengih. Suara orang yang mengejr mereka semakin jelas kedengaran. Nabeyl menyuruh Sungjong pergi dengan segera. Sebelum pergi, Sungjong menarik tangan Nabeyl. Nabeyl terkejut dengan perbuatan Sungjong. Sungjong mengambil pen di poket seluarnya dan menulis sesuatu di telapak tangan Nabeyl. “ Call me if you want your ice cream back!” ujar Sungjong sebelum tersenyum dan berlalu pergi. Nabeyl melihat telapak tangannya sambil tersengih. Today is the best day in my life.
***
                Hoya, Myungsoo dan Sungjong sampai di bilik hotel mereka pada masa yang sama. Sunggyu, Dongwoo, Woohyun dan Sungyeol melihat mereka dengan pandangan yang hairan. “ What happen to you guys? Kenapa berpeluh?” tanya Sunggyu. Myungsoo dan Hoya melabuhkan punggung mereka di sebelah Woohyun manakala Sungjong duduk di tepi Sungyeol. “ Myungsoo kena kejar dengan anjing,” ujar Myungsoo sambil tersenyum. “ Anjing?” Sungyeol masih blur. Kalau kena kejar dengan anjing, kenapa boleh senyum lagi? “ Kau, Hoya??” tanya Woohyun pula. “ Hoya exercise tadi. Saja lari,” jawab Hoya pula. Woohyun dan Sunggyu sudah berpandangan antara satu sama lain. Kenapa macam pelik ja? “ Jongie?” tanya Dongwoo. “ Kena kejar dengan maskot lembu,” Sungjong sengih. “ Yah~ korang nie kenapa? Waras ke tak? Boleh tak bagi jawapan yang dapat diterima oleh akal sikit?” marah Sunggyu. Myungsoo, Hoya dan Sungjong hanya tersenyum. “ But hyung, I think I’m already fall in love,” kata mereka serentak. “ Bwo??” jerit Sunggyu, Dongwoo, Woohyun dan Sungyeol serentak.
***
( Infinite concert)
                Infinite terus berusaha bersungguh-sungguh untuk menjayakan konsert mereka pada kali ini. Tisya, Nabeyl dan Teah sedang melihat Infinite membuat persembahan dengan gembira.
~Beautiful~
Baby My Love Beautiful – I love you. Just by looking at you, just by thinking of you, my heart races Even in this moment when I’m looking at you, if I close my eyes, I miss you. Will you be able to understand my heart? Just like that shy day. You probably hated me sometimes, did you push me away sometimes? But still, I’ll sing my heart to you, who stayed by my side. Baby My Love Beautiful – I love you. Even if I close my eyes, at thoughts of you, my heart pounds and trembles
Baby My Love Beautiful – I love you. I’ll promise you that I’ll be with only you forever, oh loving U
Do you remember the day we locked eyes? I’ll sing my heart as I slowly go to you. Baby My Love Beautiful – I love you. Even if I close my eyes, at thoughts of you, my heart pounds and trembles
Baby My Love Beautiful – I love you. I’ll promise you that I’ll be with only you forever, oh loving U
Even in the moment of pain during our goodbye. Let’s never forget the memories we had together. I’ll take a step to you with my heart, I’ll protect you. Baby My Love Beautiful – I love you
Even if I close my eyes, at thoughts of you, my heart pounds and trembles. Baby My Love Beautiful  I love you. I’ll promise you that I’ll be with only you forever, oh loving U

                “ When you want your ice cream??” jerit Sungjong setelah lagu Beautiful habis. Semua hyungs yang memandang Sungjong dengan kerut seribu. “ Yah~ kau dah gila ke? Nak hyung hantar pergi hospital ke?” marah Sunggyu. Nabeyl yang tahu maksud Sungjong hanya tersenyum. Teah menoleh ke arahnya. “ Kau okey ke?” tanya Teah. Nabeyl hanya tersenyum sebelum mengeluarkan handphonenya dan menghantar mesej ke nombor yang diberi oleh Sungjong. “ Before you go back to Korea? Okey?”.
~Wings~
Baby just can’t let you go. Just can’t let you go. I can’t breathe anymore because you’re not by my side. My heart is still beating like this. I still believe that it’s not true (I believe so). I will protect you (my mind will) I can’t turn back the time, but one more time. Baby just can’t let you go. Even if I have everything, without you by my side. Everything will collapse. Just can’t let you go. Even if I fall from exhaustion, if you become my wings. I can fly high into the sky. I can’t turn back the time, but give me one more chance. I can’t turn back the time, but turn back to me just once. You’re not at my side. My love right now is a red sign. Even my rain of tears has stopped. My hands that used to fit so well with yours. They’re above my knees now. I pray every night. I don’t want to believe in tomorrow. Because I will still live in a pretend world in which you will come back. Tomorrow. In my mind there’s only you. Without you, the world is too cold. You’re the only one I would put everything on the line for. Just can’t let you go.
                “ If you become my wings, I can fly high into the sky! Miss Teddy,” jerit Myungsoo pula. Tisya terkaku apabila mendengar itu. Dia tidak menyangka bahawa Myungsoo masih mengingatinya. Seraya senyuman terus terukir. Jeritan Inspirit semakin kedengaran apabila mendengar kata-kata Myungsoo. Infinite sekadar melihat keanehan Sungjong, Myungsoo dan Hoya pada kali ini. Sudah malas sudah malas untuk berbicara. “ Want to see me dance again? Miss Taxi!!” jeritan Hoya pula kedengaran. Teah sudah tak mampu menyembunyikan perasaan malunya. Pipinya sudah kemerah-merahan.
***

(selepas konsert)
                Tisya menunggu Nabeyl dan Teah di luar stadium yang diadakan kosert Infinite dengan wajah yang kepenatan. Sudah hampir sejam mereka menghilang. Cuaca yang panas terik menambahkan rasa sakit hati di dalam hatinya. “ Should I go or wait?” tanya Tisya pada dirinya. “ Miss Teddy!!” tiba-tiba, Tisya terdengar suara orang memanggilnya. Suara yang amat dikenalinya dan nickname itu hanya dipanggil olehnya. Tisya melihat keadaan disekelilingnya. Sunyi sepi tanpa kehadiran sesiapa kerana dia sedang menunggu rakan-rakannya di tempat yang agak tersorok. Tisya menoleh ke belakang. Wajah Myungsoo yang tersenyum dapat dilihat. “ Oppa?” Tisya agak terkejut. Dia dapat melihat Woohyun dan Sungyeol sedang berada tidak jauh dari mereka, mungkin untuk tinjau keadaan. Myungsoo menghampiri Tisya dan memberikan teddy bear yang agak besar untuk Tisya. “ Sorry about your teddy bear!” ujar Myungsoo. “ Tak apa, oppa! Teddy tue dah selamat dikebumikan,” gurau Tisya dengan menggunakan bahasa Korea. “ Boleh cakap dalam Korean?” tanya Myungsoo. Tisya hanya tersenyum. “ Ofcourse, yes! I’m a big fan of kpop and Inspirit! Harus pandai Korean,” balas Tisya. Myungsoo ketawa. “ By the way, I’m Kim Myungsoo!” Myungsoo menghulurkan tangannya.
                Tisya menyambutnya, “ I’m Tisya! Nice to meet you”. “ Myungie, palli-yah!! Nanti kantoi, sambung cerita cinta kau tue lain tahun,” jerit Woohyun. Myungsoo memandang hyungnya dengan pandangan yang tajam. “ Tisya, terima kasih kerana tolong oppa hari tue. Oppa gembira sangat hari tue,” ujar Myungsoo. Tisya hanya tersenyum. “ Myungsoo!!!” jerit Sungyeol. “ Yah!!!” marah Myungsoo. “ Oppa, you should go. Tisya akan terlibat dengan masalah sekiranya ada orang nampak kita,” kata Tisya. “ Okey! Ini adalah pertemuan pertama kita tapi oppa harap ini bukan yang terakhir,” Myungsoo senyum sebelum berlalu pergi menghampiri Woohyun dan Sungyeol. “ Oppa, this is not the last. We will meet again. Infinite, fighting!!” jerit Tisya. Mereka bertiga menoleh ke arah Tisya sambil tersenyum. “ Goodbye, Miss Teddy!!” jerit Woohyun dan Sungyeol sambil melambai manakala Myungsoo hanya tersenyum. Tisya turut membalas dengan senyuman dan lambaian. Teddy bear sudah dipeluk erat olehnya.

teddy bear yang diberi
***
                “ Mana pula Nabeyl nie?” Teah tertanya-tanya. Sepatutnya Nabeyl menunggunya di luar tandas tapi sekarang, dia sudah hilang. Teah sudah panik. Kena culik ke? Pelbagai andaian sudah dibuat. Dalam kebingungan dia mencari Nabeyl, tangannya ditarik oleh seseorang. Teah cuba untuk meronta tapi pegangan orang misteri itu begitu kuat. Orang misteri itu menariknya ke dalam sebuah studio tarian yang ada di dalam stadium itu. Teah hanya terjerit apabila melihat orang yang memegang tangannya saat itu adalah Lee Howon ataupun bahasa yang selalu dipanggil, Hoya. “ Hai, Miss Taxi!!” Hoya tersenyum padanya, tangan Teah masih digenggamnya. Teah sudah malu. “ Hai!!” balas Teah. “ Yah~ Lee Howon, I think you should let her hand go. She is blushing now,” gurau Dongwoo yang sedang menunggu di pintu. Sesekali dia meninjau di luar, takut ada orang yang akan masuk. Hoya terus melepaskan tangan Teah. “ Sorry!!” Teah hanya tersenyum.
                “ By the way, I’m Lee.....” belum sempat Hoya menghabiskan kata-katanya, Dongwoo mencelah, “ Hodong”. “ Hyung!!!” marah Hoya. Teah ketawa apabila melihat gelagat Hoya dan Dongwoo. “ Lee Howon, right? I’m Teah!” Teah memperkenalkan diri. Dongwoo menghampiri Teah untuk memperkenalkan diri juga tapi ditolak oleh Hoya. “ Hyung, pergi jaga pintu,” arah Hoya. “ Yah~ hyung bukan penjaga pintulah. Suka hati kau ja mengarah hyung. Hyung pun nak perkenalkan diri juga. Janganlah tamak sangat,” marah Dongwoo. Teah ketawa lagi. “ Oppas lawaklah!! Teah dah kenal oppa. Tak perlu untuk memperkenalkan diri lagi. Jang Dongwoo, 22 Nov 1990. Second oldest. Kenyan boy. Lee Howon or Lee Hodong, 28 March 1991. Dancing machine!” ujar Teah dalam bahasa korea. “ Can speak Korean?” Teah hanya mengangguk. Hoya dan Dongwoo rasa gembira apabila Teah sebegitu mengenali mereka.
            “ Thanks a lot, Teah sebab tolong oppa,” ujar Hoya sambil tersenyum. “ It’s okey, oppa! Oppa pun tolong Teah juga,” balas Teah. “ Apa yang Teah nak sebagai tanda penghargaan?”. Teah berfikir sejenak. “ Dance? Dance for me!” Hoya hanya tersenyum. Hoya sudah bersedia untuk menari. Hoya menari semua tarian Infinite daripada Comeback again sehinggalah Destiny. Tarian Special Girl turut ditarikan. Dongwoo menjadi backup singer di pintu. Teah tersenyum sepanjang Hoya menari. “Beautiful girl! I really like you smiling by my side. You’re sparkling. To be able steal the beautiful you. I want you cause you are my..(ooh) Special, (ooh) special..(ooh) Special, special, special girl..(ooh) Special, (ooh) special..(ooh) Special, special, special girl,” Hoya menyanyi bahagian chorus Special Girl sambil memandang Teah. “ Hoya, tak payah nak buat sweet sangat!!” jerit Dongwoo merosakkan suasana romantic yang tercipta. Hoya mengeluh. Menyesal pula ajak Dongwoo. Teah ketawa lagi. Memang sakit perut menahan ketawa.
                “ Hoya, we need to go! Woohyunnie dah call. Manager hyung nak mula mencari. We need to go before he knows about this. Hyung masih nak hidup,” walaupun kata-kata Dongwoo kelihatan serius tapi masih boleh mengundang tawa pada diri Teah. Hoya melihat Teah. “ Oppa pergi dulu. Oppa gembira dapat bertemu dengan Teah. Pertemuan yang tak akan dapat dilupakan,” ujar Hoya sebelum menghampiri Dongwoo. “ Oppa, we will meet again!! Dongwoo oppa, Hoya oppa, fighting!!! Infinite fighting!!” ujar Teah. Dongwoo dan Hoya tersenyum. Dongwoo melambai. Selepas itu, Hoya dan Dongwoo hilang daripada pandangan. Teah melihat ada sebuah DVD di atas meja yang berada tidak jauh darinya. Ada sticky note di atasnya. “ Oppa tak tahu sama ada Teah sudah ada DVD untuk konsert ini atau tak, tapi di dalam DVD nie ada signature Infinite dan ucapan daripada dorang khas untuk Teah,”. Teah tersenyum. “ Gumawo, oppa!”.


DVD yang diberikan beserta signature

***
                Nabeyl berada di Frutti Tutti setelah di ‘kidnapped’ oleh budak ribena. Nabeyl sempat membayangkan wajah marah Teah apabila dia hilang secara tiba-tiba. “ I want chocolate!” kata Nabeyl. “ Lemon!” kata Sungjong pula. Sunggyu sudah pening. Wajah Nabeyl dan Sungjong dipandang sekilas. “ Kenapa aku rasa macam aku sedang jaga dua budak kecil ja?” ngomel Sunggyu. Menyesal pula kerana mengikut Sungjong. “ Nak chocolate juga! Tak nak ubah!” ujar Nabeyl dalam bahasa Korea. Sunggyu terkejut apabila mendengar kata-kata Nabeyl. “ Can speak Korean?” Nabeyl hanya mengangguk. “ Tapi oppa nak lemon!” Sungjong masih tak mengalah. “Budak dua ekor nie! I have one solution!” Sunggyu bangun untuk memesan ice cream. Tidak lama kemudian, dia datang bersama tiga mangkuk ice cream. “ For both of you, lemon chocolate! And for me, vanilla chocolate and strawberry,” ujar Sunggyu. “ Hyung, kenapa hyung sampai tiga layer?” tanya Sungjong. “ Bukan selalu boleh makan ice cream yang kau belanja. Asyik hyung ja yang kena belanja korang,” sengih Sunggyu sambil menyuap ice cream ke mulutnya. Begitu juga dengan Nabeyl. Dia sudah asyik dengan ice cream sehingga melupakan dua orang makhluk bertopi hitam dan bercermin mata itu.
                “ Sorry about your ice cream!” Sungjong memulakan bicara setelah pergaduhan kecil mereka tadi. Nabeyl hanya tersenyum menandakan dia tidak kisah. “ By the way, I’m Lee Sungjong! Maknae of Infinite!” sempat lagi Sungjong membuat pose cute di hadapan Nabeyl. “ And I’m Kim Sunggyu, leader of Infinite!” Sunggyu memperkenalkan diri. “ Hyung, dia tak tanya hyung pun!” ejek Sungjong. “ Dia pun tak tanya kau juga tadi!” Sunggyu membalas kata-kata Sungjong. Nabeyl ketawa apabila melihat mereka bergaduh. So sweet! “ I’m Nabeyl!” Nabeyl turut membuat pose cute seperti Sungjong. “ You guys really perfect match! Suka sangat buat cute!” kata Sunggyu. Sungjong dan Nabeyl buat highfive. “ Nabeyl, thanks a lot untuk hari tue. Walaupun hari yang paling memenatkan tapi oppa gembira,” ujar Sungjong. “ It’s okey, oppa! Lagipun dah lama Nabeyl tak lari sehebat itu. Kalau masuk pertandingan, confirm dapat nombor 1...hehe..” Nabeyl tersengih. Nabeyl dan Sungjong berbual antara satu sama lain sehingga melupakan Sunggyu yang sudah menjadi tunggul kayu di situ.
                Tiba-tiba, telefon Sunggyu berbunyi. “ Hello!” Sunggyu berbicara. “ Hyung!! Where are you now? Manager hyung dah mula mencari semua orang. Woohyunnie tipu yang hyung dan Jongie pergi toilet tapi sebelum semua toilet habis di check, you need to be here,” kedengaran suara cemas Woohyun. “ Semua dah ada ka?” tanya Sunggyu. “ Just ada Yeollie, Myungie dengan Woohyunnie ja. Yeollie dengan Myungie sedang cari Dongwoo hyung dengan Hoya. Dorang kata dorang sesat. Paling penting, hyung kena cepat!” ujar Woohyun lagi. “ Okey, lagi sepuluh minit hyung sampai. Tapi selama itu, tolong jangan sampai kantoi,” balas Sunggyu sebelum mematikan talian. Sunggyu memandang Sungjong. “ We need to go now, Jongie!” kata Sunggyu. “ Wae??” tanya Sungjong. “ Manager hyung dah mula mencari. Before kantoi, kita kena balik,” jawab Sunggyu. Sungjong memandang Nabeyl. “ Nabeyl.....” Sungjong tidak dapat menghabiskan kata-katanya apabila Nabeyl mencelah, “ It’s okey, oppa! Nabeyl faham!”. Sungjong tersenyum. “ Oppa gembira dengan pertemuan ini. Harap ini bukan yang terakhir,” ujar Sungjong. “ Ini bukan yang terakhir, Nabeyl janji. By the way, Sungjong oppa dan Sunggyu oppa, do your best! Fighting!” ujar Nabeyl sebelum Sungjong dan Sunggyu berlalu pergi. Sunggyu dan Sungjong melambai sebelum pergi.
                Nabeyl ingin berlalu pergi apabila Sunggyu dan Sungjong sudah hilang daripada pandangan. Tiba-tiba, pekerja Frutti Tutti menghampiri Nabeyl. “ Cik, tadi lelaki yang bersama cik tinggalkan hadiah ini untuk cik,” ujarnya dan berlalu pergi. Nabeyl blur namun hadiah itu tetap dibuka. Rantai berbentuk infinite dan sehelai T-shirt Infinite berserta signature di atasnya. “ Oppa harap Nabeyl suka hadiah ini. Hope I can meet you again” tertera pada kad yang turut disertakan bersama hadiah itu. Nabeyl tersenyum. Pasti suatu hari nanti mereka akan bertemu lagi.




t-shirt dan rantai yang diberi



                Akhirnya cerita ini siap juga. Tapi agak panjanglah..hehe..cerita nie khas untuk dua orang kawan aku yang turut menjadi peneman aku setiap kali aku berbicara mengenai Infinite. Aku harap dorang suka cerita nie meskipun agak merepek..hehe..tapi aku sempat membayangkan seandainya semua ini jadi kenyataan, apa yang akan berlaku? It will be the best thing that had happened in my life. Nurul Fatihah aka Teah adalah individu yang berjaya menarik minat aku kepada Suju dan kini, Suju sudah menjadi sebahagian dari kehidupan aku selepas Infinite. Thanks a lot for that! Terima kasih kerana sudi mendengar semua cerita aku tentang Infinite dan kerana sudi membaca semua cerita yang aku karang meskipun tidak seseronok mana pun. Aku harap impian kita akan tercapai. 1) Pergi ke korea bersama. 2) Pergi ke konsert Suju dan Infinite bersama. Insyaallah..
                Nur Nabila aka Nabeyl adalah peminat Sungjong. Tapi sejujurnya apabila aku lihat dia, aku akan teringatkan Sungjong. Dorang mempunyai persamaan. Thanks Nabeyl untuk segala nasihat yang sentiasa diberikan. Terima kasih kerana sudi mendengar semua cerita aku terutama tentang Infinite. I’m so lucky to have you as my friend. Let’s be friend until the end. Pergi korea sekali nak? Hehe..sebenarnya, ada lagi seorang kawan aku yang juga meminati Infinite iaitu Nur Amira Syuhada tapi aku tak dapat masukkan nama dia sekali. Mianei! Nanti aku karang cerita baru untuk dia! J
                Lastly, goodluck to Teah dan Nabeyl untuk temuduga upnm yang akan berlangsung pada 16 April 2014. Korang pasti boleh! Aku doakan korang. Annyeong~~ Assalammualaikum.






Friday, 11 April 2014

forgetting you













“ Oppa, let’s break up,” ujar Soeun memecah kesunyian di antara mereka berdua. Hoya terkejut. Tak mungkin kata-kata ini keluar dari mulut Soeun. “ Wae, Soeun-ah? Did i do something wrong?” Hoya memandang wajah Soeun, cuba mencari kebenaran di wajah Soeun. Soeun menarik nafas. Dia tahu dia tak sepatutnya lakukan semua ini namun dia harus jujur dengan perasaannya sendiri. Cintanya kepada Hoya sudah mati. Lebih baik mereka berpisah sebelum lebih terluka. Soeun cuba mencari kekuatan untuk meluahkan segalanya kepada Hoya namun dia benar-benar tak sanggup untuk menghancurkan hati Hoya. “ Aniya, oppa. Oppa baik bahkan terlalu baik untuk Soeun. Cuma Soeun bukan yang terbaik untuk oppa. Just forget me,” ujar Soeun lalu bangun untuk meninggalkan Hoya. Namun Hoya memegang tangan Soeun, menghalangnya untuk pergi.
                Soeun menarik tangannya dengan kasar. “ Oppa, stop doing this. Oppa hanya akan lukakan hati oppa sendiri. Soeun sudah tak mampu mencintai oppa seperti dulu. Please understand me! I don’t want to hurt you so i need to go. Don’t make this hard for me,” kata-kata Soeun bagaikan menghiris hati Hoya sehingga hancur berderai. “ Please Soeun, don’t leave me. I can’t live without you,” rayu Hoya. Hoya memegang tangan Soeun sekali lagi. Soeun menarik tangannya sekali lagi. “ Mianei, oppa. I can’t be with you anymore because i don’t love you anymore,” ungkapan terakhir Soeun sebelum pergi meninggalkan seorang lelaki yang begitu tulus mencintainya. Air mata Hoya menitis. Tidak pernah dia menduga hubungan yang dibina akan hancur berderai sebegini rupa. Dia menunggu di situ berjam lamanya. Berharap agar Soeun akan kembali namun bayangan Soeun masih lagi tidak kelihatan walaupun bulan sudah menampakkan dirinya. “ Maybe I need to forget you, Kim Soeun,” walaupun kata-kata itu diungkapkan, air mata Hoya masih mengalir kerana mana mungkin dia mampu melupakan gadis yang telah lama menghuni hatinya.
***
(4 tahun kemudian)
                “ Hyung, fighting,” ujar Myungsoo sambil menunjukkan senyumannya yang boleh mencairkan semua gadis itu. “ Lee Howon, fighting!!” ujar member Hoya yang lain. Hoya hanya tersenyum. Dia berasa sangat gembira kerana membernya memberi semangat kepadanya. Hoya akan membuat persembahan untuk pertama kali secara solo bagi Immortal Song Rapper Special. Oleh itu, dia berasa berdebar-debar namun dia harus berusaha untuk memenangi Immortal Song pada kali ini bagi mengharumkan nama Infinite. Saingannya pada kali ini memang hebat-hebat belaka iaitu Lee Hyukjae, rapper of Super Junior, Ok Taecyeon, rapper of 2pm, Yong Junhyung, rapper of Beast, Yoon Bora, rapper of Sistar, Kris Wu Yifan, rapper of EXO, Mark Tuan Yi-en, rapper of Got7 dan Lee Jaejin, rapper of Ft.Island. Sesungguhnya, Hoya sangat mengagumi kesemua peserta kerana kesemuanya mempunyai bakat yang tersendiri.
                Hoya melangkah naik ke pentas setelah keputusan diumumkan. Bora berjaya mengalahkan Mark. Kali ini Hoya harus menewaskan Bora yang sudah berjaya menarik perhatian semua orang dengan nyanyiannya tadi. “ I will sing It’s not you from K.Will sunbaenim,” kata-kata Hoya mengejutkan semua orang. Hoya yang merupakan rapper kepada Infinite jarang sekali menyanyi lagu bernada ballad. Jadi bagaimana dia hendak menghayati lagu K.Will yang sudah diketahui semua memerlukan emosi yang sangat tinggi? Hoya menarik nafas sebelum tunduk beri hormat. Dia mahu mencuba sesuatu yang baru, yang belum dicubanya. “ Hyung, Hoya boleh buat ke?” tanya Dongwoo kepada Sunggyu. Sunggyu hanya senyum kerana dia yakin Hoya boleh lakukan itu. Bahkan semua orang pasti akan terkejut dengan persembahan Hoya seperti Sunggyu terkejut saat pertama kali dia mendengar Hoya menyanyi. “ Just watch it,” jawab Sunggyu. Hoya sudah bersedia.
When I first saw you, it felt like I was dreaming. When I saw you for the second time, I knew it was destiny. I fell for you like that and gave my everything. I did everything except to die, back then. When I had you, I had the world. When I had you alone, when I had only you, it was enough for me. But you, you my everything, you my heart had left me. How do you think I would be? It’s not you, it’s like you’re someone else. There’s no way you, who laughed in my arms everyday, would leave. I can’t find the you of the past, it feels like a lie. This is a dream. We promised to be together no matter what. What happens to all the promises, all those days? You my light, you my life, you the only one for me had left me. How do you think I would be? It’s not you, it’s like you’re someone else. There’s no way you, who laughed in my arms everyday, would leave. I can’t find the you of the past, it feels like a lie. Let’s break up – at those heart-hitting words. It felt like the whole world had stopped. I won’t do this, I can’t do this. I’m about to cry in front of you, I can’t accept this. I can’t take it, you’re about to leave me. Don’t leave me, please don’t leave me.
                Semua orang sangat terkejut apabila mendengar nyanyian Hoya. Hoya menyanyi dengan penuh perasaan, matanya kelihatan bergenang seolah-olah dia pernah mengalami situasi itu. “ Hoya hyung bayangkan peristiwa itu kan, Woohyun hyung?” tanya Sungjong. Woohyun mengangguk tanda setuju. Lagu itu bagaikan menceritakan dirinya yang dulu pernah ditinggalkan oleh teman wanitanya. Hoya berjaya menewaskan Bora sekaligus menjadi juara setelah berjaya menewaskan peserta yang lain.           
***
                “ Lee Howon ataupun lebih dikenali sebagai Hoya, rapper of Infinite berjaya menewaskan semua rapper yang lain dan merangkul juara Immortal Song Rapper Special dengan nyanyiannya yang penuh emosi. Dia yang baru debut selama dua tahun bersama member yang lain telah berjaya menaikkan nama Infinite. Chukahae, Lee Howon,” tertera pada akhbar. Jari jemarinya laju menaip Lee Howon Immortal Song Rapper Special pada keyboardnya. Video yang dicari sudah dijumpa dan button play ditekan. Air matanya menitis saat mendengar suara yang amat dirinduinya itu. Air matanya bertambah laju kerana dia tahu lagu itu ditujukan padanya. “ Mianei, oppa. I’m regret a lot”. “ Soeun-ah!!” panggil seseorang. “ Unnie!!” Soeun terus memeluk Victoria dan menangis di dalam pelukannya. Dia terlalu merindui Hoya selama ini. Dia tahu dia yang telah lepaskan Hoya pergi namun pada saat ini, dia inginkan Hoya kembali. “ Unnie, I want him back...I miss him..a lot..unnie,” tangis Soeun. “ I will help you, Soeun-ah! But I can’t promise you that he will be yours again,”ujar Victoria perlahan.
                Victoria merupakan jurusolek tetap untuk MBLAQ tapi kadang-kadang, dia akan menjadi jurusolek sementara untuk group lain. Dia juga pernah menjadi jurusolek untuk Infinite ketika mereka baru debut. Sejujurnya Victoria mengakui Infinite dianggotai oleh 7 member yang sangat berbakat. Saat dia mengetahui kisah cinta Soeun dan Hoya, dia sempat berasa bahawa Soeun telah membuat keputusan yang silap dengan melepaskan lelaki yang sehebat Hoya. “ Leejoon oppa, boleh tolong Vic tak?” tanya Victoria di telefon. “ Wae?” soalan dibalas soalan. Itulah Lee Changsun, vocalist of MBLAQ. “ Oppa!!” jerit Victoria. Kedengaran gelak tawa Leejoon. “ Okey, Song Victoria. What can I do for you?” tanya Leejoon. “ Oppa rapat dengan Infinite oppas kan?”. “ Yes, wae?”. Victoria tersenyum apabila mendengar jawapan Leejoon. “ Oppa boleh tolong Vic jumpa dorang tak? Kawan Vic suka dorang, she want to meet them. Can you help me?” rayu Victoria. “ Vic, oppa tak boleh janji but I will try,” balas Leejoon. “ Gumawo, oppa” talian telefon dimatikan.
                Tiba-tiba, Victoria menerima message daripada Leejoon. Vic, 13 march nie akan ada Korean Idol Award. Kau selaku jurusolek kitaorang perlu ada..and Infinite will be there too. Bring your friend but keep it as secret. Ceo will scold us if he knows about this.
***
                “ Oppas,” panggil Victoria. Infinite menoleh ke arah suara itu seraya tersenyum. Sungjong sudah berlari ke arah Victoria dan memeluknya. “ Noona, I miss you,” rengek Sungjong. Victoria hanya ketawa apabila mendengar kata-kata Sungjong. Infinite menghampiri mereka berdua. Sunggyu mengetuk kepala Sungjong apabila pelukan dileraikan. “ Yah! Jangan ambil kesempatan,” marah Sunggyu. Sungjong hanya tersengih. “ Vic, kenapa kau ke sini?” tanya Woohyun. “ Dimana ada MBLAQ oppas, di situlah akan ada Song Victoria,” ujar Victoria sambil tersengih. Infinite hanya ketawa apabila mendengar kata-kata Victoria. Dongwoo baru sahaja ingin membuka mulut untuk bertanya mengenai MBLAQ, Leejoon sudah tersengih di depan mereka. “ Hello bro!!” ujar Leejoon sambil tersengih. Infinite hanya tersenyum.
                “ Vic, kawan kau dah jumpa dorang ke?” tanya Leejoon. Infinite memandang Victoria dengan kerut seribu. Victoria terdiam, dia hanya menggeleng. “ Jumpa kitaorang? Wae?” tanya Myungsoo. “ Unnie~~” kedengaran suara seseorang memanggil Victoria. Semua orang menoleh ke arah suara itu. Wajah Infinite terutama Hoya berubah apabila melihat wajah orang yang memanggil Victoria. “ Soeun-ah!” Victoria menghampiri Soeun, dia cuba menarik untuk menghampiri Infinite dan Leejoon. Tapi langkahnya terhenti apabila mendengar jeritan Woohyun. “ Jangan datang sini! Kenapa kau ke sini?” jerit Woohyun. “ Woohyun-ah, behave!” tegur Sunggyu. Dia tahu betapa dalamnya kebencian Infinite kepada gadis yang bernama Soeun itu, namun sebagai idol, mereka harus menjaga imej mereka. “ Hyung! Tapi dia...” belum sempat Woohyun menghabiskan kata-katanya, Sunggyu mencelah, “ I know but you need to behave, Nam Woohyun!”. Hoya hanya diam tanpa sebarang kata. Air mata yang menitis di pipi Soeun sudah tiada kesan di hatinya. Leejoon memandang tanpa berkelip-kelip. Drama apa nie?
                “ Apa yang kau nak, Soeun?” tanya Hoya. Soeun terkejut apabila mendengar kata-kata Hoya. Hoya tidak pernah sekasar itu padanya. Dia tahu dia yang salah tapi pada saat ini, dia benar-benar inginkan kemaafan. “ Oppa, Soeun nak minta maaf,” ujar Soeun perlahan. “ Maaf? Kemaafan kau tue boleh ke kembalikan kehidupan Hoya hyung yang hampir hancur dulu? Boleh ka?” jerit Myungsoo. Wajah Myungsoo kelihatan begitu marah, dia kelihatan mahu menyerang Soeun. “ Dongwoo, bawa Myungsoo masuk bilik menunggu. Korang semua masuk bilik menunggu. Biar hyung dengan Hoya saja yang tinggal di sini. Palli,” Sunggyu menolak mereka semua untuk masuk ke dalam bilik menunggu sebelum ada kes tumbuk-menumbuk pula.
                Hoya turut menoleh untuk berlalu pergi. Sunggyu menahan Hoya pergi. “ Hoya, kau kena selesaikan semua ini,” ujar Sunggyu. “ Hyung sajalah yang selesaikan dengan dia. You know what I want. Hoya dah bahagia dengan kehidupan Hoya sekarang. Hoya tak perlukan dia lagi dalam kehidupan Hoya,” ujar Hoya sebelum berlalu pergi. Air mata Soeun menitis laju apabila mendengar kata-kata Hoya. Victoria hanya mampu memeluk Soeun. Sunggyu melihat Soeun dengan pandangan yang tajam. Dia turut membenci gadis itu seperti membernya yang lain, namun hatinya turut berasa sedih apabila melihatnya. “ Soeun, maafkan member-member oppa tadi. Selalunya dorang tak macam tue. Dorang masih lagi terkenangkan peristiwa 4 tahun yang lalu. Soeun-ah, kau tahu tak apa  yang berlaku pada Hoya setelah kau pergi?” tanya Sunggyu. Soeun hanya menggeleng. “ Setelah kau pergi, Hoya bagaikan mayat hidup. Dia tak nak makan bahkan dia tak nak hidup. Air mata sudah menjadi sebahagiaan daripada kehidupannya. Semua orang sudah cuba untuk membantu dia tapi tiada hasil. Soeun-ah, dia cuma nak tahu satu perkara ja. Kenapa kau tinggalkannya? Apa salah dia?” ujar Sunggyu perlahan. Soeun hanya diam tanpa sebarang kata. Hanya esakannya yang kedengaran. Leejoon dan Victoria pula sudah menjadi patung cendana di situ.
                “ Soeun-ah, dia hampir bunuh diri. Dia hampir terjun daripada sebuah bangunan tapi kitaorang jumpa dia. Kitaorang selamatkan dia. Kitaorang nak bantu dia, kitaorang merayu pada Ceo agar dia diterima sebagai traineer dan akhirnya, dia diterima. Kitaorang cuba membantu dia untuk bangkit, untuk melupakan semua kesedihan dia. Tapi itu tidak semudah yang disangka, dia masih begitu. Kitaorang cukup terluka apabila melihat dia. Dia cuba bunuh diri untuk kali kedua, Soeun! Tapi Myungsoo sempat melihat, dia sempat selamatkan Hoya. Dalam pergelutan dia untuk selamatkan Hoya, tangan dia terkena pisau yang dipegang oleh Hoya. He loses a lot of blood. But fortunately, dia selamat. Sejak tue, Hoya dah berubah. Dia sudah menjadi Hoya yang kau lihat tadi. Seorang lelaki yang kuat dan sangat melindungi membernya. Dorang sayangkan Hoya, dorang bersikap begitu tadi kerana dorang terkenangkan penderitaan yang Hoya lalui dulu. Dorang tak mahu melihat Hoya terluka lagi,” cerita Sunggyu.
                Leejoon memandang Sunggyu dengan wajah yang terkejut. “ Jadi tue gadis yang dah lukakan Hoya selama ini?” tanya Leejoon. Wajahnya berubah menjadi seperti Infinte tadi. Sunggyu hanya mengangguk. “ Yah~ Vic, kenapa kau tak beritahu aku pasai nie? Kalau aku tahu, aku takkan tolong kau,” marah Leejoon kerana dia juga mengetahui segala penderitaan Hoya dulu. Victoria turut terkejut dengan apa yang diceritakan oleh Sunggyu kerana dia tidak menyangka seteruk itu Hoya terluka. “ Oppa, Vic pun tak tahu,” jawab Victoria. Soeun hanya mampu menangis. Sunggyu menepuk bahu Leejoon. “ Joonnie, don’t be like this! Hoya will be okey,” ujar Sunggyu. “ Gyu-ah! Aku tak tahu yang dia...jeongmal mianei..,” ujar Leejoon perlahan. Sunggyu hanya senyum kerana Sunggyu yakin suatu hari nanti, Hoya pasti tetap harus berhadapan dengan semua ini. Pandangan Sunggyu berpaling kepada Soeun yang masih menangis.
                “ Soeun, pergilah kepada kehidupan yang telah kau jalani. Jangan cari Hoya lagi. He already moves on, you should do that too. Sejujurnya, oppa juga tak dapat maafkan segala perbuatan kau pada Hoya tapi setiap manusia pasti melakukan kesalahan dan kau telah melakukan kesalahan itu. Kesalahan yang tak mampu diperbaiki lagi. Hati Hoya yang telah kau hancurkan sudah tak mampu diperbaiki lagi, Soeun-ah. Oppa tahu kau pasti boleh jalani kehidupan kau tanpa Hoya. Pergilah, jangan kembali lagi..sekali lagi, mianei atas sikap members oppa tadi. You should understand why they like that. Moves on, Soeun-ah! Let him go as he lets you go from his heart. Forget him as he forgets you now!” ujar Sunggyu. Soeun hanya kaku tanpa sebarang kata. Sunggyu ingin berlalu pergi namun kata-kata Soeun membuat langkahnya terhenti. “ Soeun memang sudah tidak boleh diberi peluang sekali lagi ke, oppa?” tangis Soeun. Belum sempat Sunggyu, Myungsoo datang menghampiri mereka. Muka Myungsoo yang masam dilihat. “ Myungie, hyung suruh tunggu di bilik menunggu!” marah Sunggyu. Dia takut Myungsoo akan bertindak kasar.
                “ Don’t worry, hyung! I will never hurt that girl! Myungie tak sebodoh tue hyung. Kenapa Myungie nak hancurkan masa depan Myungie kerana dia?” balas Myungsoo dengan begitu kasar. Dia begitu benci apabila melihat Soeun. Tangisan Soeun tidak dapat melembutkan hatinya. Tangisan Soeun tidak mungkin dapat memadamkan api kebencian yang sedang menyala di dalam hatinya. Tangisan Soeun tidak mungkin dapat memadamkan segala penderitaan Hoya. “ Kalau bukan kerana Hoya hyung, Myungie takkan ke sini,” ujar Myungsoo sebelum membaling sepucuk surat ke arah Soeun. Myungsoo tidak mahu langsung menghampiri Soeun. “ Kim Myungsoo, you should behave! She still a girl!” marah Sunggyu. “ I can’t look at her, hyung. Looking at her will remind me to all that memories. Will remind me to that painful memories. Mengingatkan Myungie kepada tangisan Hoya hyung, penderitaan Hoya hyung. It really hurt, hyung. You should know all of that. I can’t forgive her. We can’t forgive her,” Sunggyu terus memeluk Myungsoo. “ I know that, Myungie! Me too. I will never forget it too,” kata Sunggyu.
                Sunggyu menoleh ke arah Soeun. “ Oppa rasa jawapan Hoya ada dalam surat itu. Like what Myungie says, we can’t forgive you. Soeun, oppa harap kau boleh berlalu pergi dari kehidupan Hoya,” Sunggyu dan Myungsoo terus pergi. Leejoon memberi pandangan yang tajam kepada Victoria sebelum mengekori Sunggyu dan Myungsoo. Dia perlu memohon maaf. “ Joonnie oppa!! Mianei!” jerit Victoria sebelum mengejar Leejoon. Kini tinggallah Soeun seorang diri bersama surat yang diberikan oleh Hoya, airmata yang mengalir dikesat perlahan. Soeun mahu menjadi kuat.
Kim Soeun! Kembalilah kepada kehidupan yang telah kau lalui selama ini. Aku tak perlukan kehadiran kau disisi aku lagi. Aku sudah bahagia dengan kehidupan aku kini. Aku bahagia di samping keluarga, Infinite dan Inspirit. Sejujurnya, kehidupan aku pernah hancur suatu ketika dulu. Aku pernah menghancurkan perasaan keluarga aku kerana kau. Bahkan aku hampir menyebabkan nyawa seorang insan yang sangat menyayangi aku melayang. Aku hampir membunuh Myungie, dongsaeng aku yang sangat menyayangi aku. Tapi aku bersyukur kerana peristiwa itu menyebabkan aku sedar bahawa masih ramai yang menyayangi aku, yang sedang terluka kerana sikap aku. Aku kembali bangkit kerana mereka. Kerana kasih sayang mereka! Soeun, aku tak ingin kembali kepada masa lalu lagi kerana aku tak ingin kehilangan apa yang telah aku miliki. Pergilah, Soeun! Aku sudah tidak mampu kembali mencintai kau. Cinta aku sudah mati saat kau melafazkan kata perpisahan. Teruskanlah kehidupan kau tanpa aku kerana aku tidak mungkin mampu menerima kau kembali. Aku tidak pernah menyesal mencintai kau bahkan aku sangat berterima kasih kerana kau telah menghadiahkan kenangan yang terindah kepada aku suatu ketika dahulu, namun kenangan itu tidak mampu terulang lagi. Kini, aku hanya mahu terus bersama Infinite dan mengejar impian kami bersama. Hoya yang pernah kau kenali dulu sudah tiada. Just go, Soeun! Find your new love, the one that can love you better than me! Mianei! Forget me!
Last goodbye~~ Lee Howon
                Air mata Soeun menitis laju kali ini. Dia sedar bahawa dia sememangnya telah kehilangan Hoya untuk selama-lamanya. Dia sudah terduduk saat itu. Dia mahu mengundur kembali masa. Dia ingin memperbaiki segala-galanya. Dia yang telah menghancurkan hati Hoya, kini dia tidak mungkin akan memiliki hati itu kembali.
***
(dorm)
                “ Hoya, kau benar-benar sudah lepaskan Soeun ke? Kau benar sudah melupakan dia?” tanya Sunggyu. Dia tidak mahu Hoya menolak Soeun hanya kerana Infinite. “ Hyung, Hoya sudah lupakan dia. She just a memory for me. I’m already move on,” balas Hoya. “ Kalau itu yang kau mahu, hyung akan sokong. We love you, Hoya and we want the best for you,” balas Sunggyu. Hoya hanya tersenyum. “ Lee Sungyeol!!! It’s mine!!” jeritan Woohyun mengejutkan Sunggyu dan Hoya yang berada di ruang tamu. Kemudian kedengaran jeritan Sungjong, Myungsoo dan Dongwoo pula. Sunggyu sudah pening kepala. “ Dorm nie memang tak boleh senyap hanya untuk sehari ke?” ngomel Sunggyu. “ Lee Sungyeol, Nam Woohyun, Kim Myungsoo, Lee Sungjong, Jang Dongwoo!!! Stop fighting!!” jerit Sunggyu sebelum melangkah pergi ke bilik Sungyeol.

                Hoya ketawa apabila melihat wajah leadernya. Dia sangat berterima kasih kepada mereka berenam kerana telah menyelamatkannya dan telah memberinya kekuatan. Memilih untuk debut sebagai member Infinite adalah keputusan yang tidak akan pernah dia sesali. “ Aku bahagia dengan kehidupan aku kini. Aku ingin mati sebagai member Infinite,” Hoya bertekad. “ Lee Howon, help hyung!! Dorang nie dah gila!!” jerit Sunggyu. Hoya terus bangun untuk membantu Sunggyu. Dia bahagia dengan kehidupan bersama Infinite. Tidak kira betapa susah dugaan yang bakal Infinite lalui, dia tidak akan mengalah dan dia yakin bahawa membernya juga begitu.